İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNUNA GÖRE ONAYLI DEFTERİ

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Bu konuyu Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz: Facebook Twitter
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNUNA GÖRE ONAYLI DEFTERİ
02.05.2015, 16:01,
#1
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNUNA GÖRE ONAYLI DEFTERİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNUNA GÖRE ONAYLI DEFTER,SAĞLIK KAYITLARININ SAKLANMASI,YENİ İŞVERENE VERİLMESİ
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu yavaş yavaş çalışma hayatına girmeye başladı.
Onaylı Defter işverenler için tutulması zorunlu defter haline gelmiştir.
Onaylı Defter Nedir?
İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı, seri numaralı ve sayfaları bir asıl iki kopyalı şekilde düzenlenmiş her işyeri için tek olan defteri ifade eder.
O halde onaylı defter de işyeri hekimi,iş güvenliği uzmanının o işyeri ile ilgili iş sağlığı,güvenliği adına yapmış oldukları bulgular yer aldığı gibi,hataları ortadan kaldırma adına bulguları düzeltici,önleyici tedbirleri içeren tavsiyelerde yer alacaktır.
Seri numaralı olacaktır.Asıl ve kopya(otokopili) olması gerekecektir.
Bu defter işverenin iş sağlığı ve güvenliği adına o işyeri için aynası olacaktır.
Onay Makamı Kimdir?
Bu defterleri onaylatılması gerekmektedir.
Halk deyimi ile bakkal defteri gibi kullanılmayacaktır.
Resmi defter niteliğinde olduğu için onaylanması gerekiyor.
Üç aşamada onaylatabilirsiniz.
Onaylı defter işyerinin bağlı bulunduğu ;
Ø Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri,
Ø İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü,
Ø Noterce her sayfası mühürlenmek suretiyle onaylanır.
İmzalanması İşverene Tebliğ Edilmiş Olunur:
Onaylı defter yapılan tespitlere göre;
Ø İş güvenliği uzmanı,
Ø İşyeri hekimi ile işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır.
Ø Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır.
İş Müfettişleri Bu Defteri Denetimlerde İsteyecektir:
Ø Onaylı defterin asıl sureti işveren,
Ø Kopya suretleri ise iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi tarafından saklanır.
Ø Defterin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren sorumludur.
Ø Teftişe yetkili iş müfettişlerinin her istediğinde işveren onaylı defteri göstermek zorundadır.
Çalışanların Sağlık Verilerini 15 Yıl Saklamak Gerekiyor:
İşyerinde yürütülen iş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerine ilişkin her türlü kaydı .İşten ayrılma tarihinden itibaren en az 15 yıl süreyle çalışanların kişisel sağlık dosyalarını saklar.
İstenilmesi Halinde Yeni İşverene Örneğini Onaylayarak 1 Ay İçinde Gönderir:
Çalışanın işyerinden ayrılarak başka bir işyerinde çalışmaya başlaması halinde, yeni işveren çalışanın kişisel sağlık dosyasını yazılı olarak talep eder, önceki işveren dosyanın bir örneğini onaylayarak bir ay içerisinde gönderir.


İdari Para Cezası Var Mı?
MADDE 30
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çeşitli yönetmelikler
30
26/1-n
İşverenin; 30 uncu maddeye istinaden iş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili olarak çıkarılan yönetmeliklerde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmemesi Uyulmayan her hüküm için tespit edildiği tarihten itibaren aylık olarak 1.078 TL


Her tespit aylık olarak İPC uygulanıyor.

VEDAT İLKİ
Vedat.uzman@gmail.com
http://www.alitezel.com/index.php?sid=yazi&id=5950

 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  KONKORDATO KOMİSERLERİ KARAR DEFTERİ Ahmet Barlak 0 435 17.10.2023, 15:01
Son Yorum: Ahmet Barlak
  Kira sözleşmesinin onaylı örneğinin yalnızca noterden mi yapılması gerektiği Ahmet Barlak 0 2,125 23.11.2021, 22:36
Son Yorum: Ahmet Barlak
  ŞUBE AÇILIŞINDA merkezin kaydının onaylı örneğinin alınmasına gerek bulunmamaktadır Ahmet Barlak 0 4,419 06.12.2020, 14:37
Son Yorum: Ahmet Barlak
  Anonim Şirket Kuranların KURUCU ORTAKLAR VE YÖNETİM Sosyal Güvenliği Nasıl Yapılmalı Ahmet Barlak 0 5,497 13.05.2019, 08:55
Son Yorum: Ahmet Barlak
  Gerçek usulde bilanço usulüne göre defter tutanların ticaret sanayi odasına kayıt olm Ahmet Barlak 0 7,638 31.01.2018, 20:05
Son Yorum: Ahmet Barlak

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi