işin terki halinde kullanılmamış belgelerin iptali

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Bu konuyu Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz: Facebook Twitter
işin terki halinde kullanılmamış belgelerin iptali
02.05.2015, 08:12,
#1
işin terki halinde kullanılmamış belgelerin iptali
246 SERİ NOLU VUK TEBLİĞİ

E - İŞİNİ TERK EDEN MÜKELLEFLERİN BELGE İBRAZ ÖDEVİ:

Bilindiği üzere, Vergi Usul Kanununun 160 ıncı maddesinde yer alan hükme göre, işini bırakan mükellefler, keyfiyeti vergi dairesine bildirmeye mecbur olup, aynı Kanunun 168 inci maddesine göre de bu bildirimin olayın vukuu tarihinden itibaren bir ay içinde yapılması zorunludur.

Bakanlığımıza yansıyan olaylardan, işlerini terk ettiğini vergi dairesine bildiren mükelleflerce kullanılmamış olarak ellerinde kalan belgeler ile ilgili işlemler hakkında tereddüde düşüldüğü anlaşılmış olup, bu belgelerle ilgili olarak mükellefler ve vergi daireleri tarafından yapılması gereken işlemler aşağıda açıklanmıştır.

1 - İşi bırakan mükellefler, Vergi Usul Kanunu uyarınca notere tasdik ettirmiş veya "Vergi Usul Kanunu Uyarınca Vergi Mükellefleri Tarafından Kullanılan Belgelerin Basım ve Dağıtımı Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre anlaşmalı matbaalara bastırmış oldukları belgelerden, kullanılmamış olanlar ile en son kullandıkları ciltleri, işi bırakma bildiriminde bulunacakları süre içinde bağlı bulundukları vergi dairelerine ibraz ederek kullanılmamış belgelerin iptal edilmesini sağlayacaklardır.

2 - Belgelerin vergi dairesine ibrazı üzerine, son kullanılan ciltlere ilişkin olarak, belgenin nev'i, seri ve sıra numarası, en son belgenin düzenlendiği tarih ile kullanılmamış bulunan ciltlerin ilk ve son seri ve sıra numaraları bir tutanakla tespit edilecek ve düzenlenen tutanak vergi dairesi yetkilileri ile mükellef veya vekili tarafından imzalanacaktır.

3 - Bu suretle tespit edilen seri ve sıra numaraları, anlaşmalı matbaa işletmecileri ile noterler tarafından gönderilen bilgi formlarında yer alan seri ve sıra numaraları ile karşılaştırılarak kullanılmayan belgelerden ibraz edilmeyenlerin bulunup bulunmadığı tespit edilecektir.

4 - Mükellellerce vergi dairelerine ibraz edilen kullanılmamış belgeler, yatay yada dikey kesilmek suretiyle kullanılmayacak şekilde iptal edilecektir. İptale ilişkin olarak düzenlenen tutanağın bir nüshası muhafaza edilmek üzere mükellefe verilecek, diğer nüshası ise mükellefin tarh dosyasında saklanacaktır

 


Bu Konudaki Yorumlar
işin terki halinde kullanılmamış belgelerin iptali - Ahmet Barlak - 02.05.2015, 08:12

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  E-ihracat Faturası İptali Nasıl Yapılır? Ahmet Barlak 0 1,251 08.09.2022, 08:56
Son Yorum: Ahmet Barlak
  APHB/MUHSGK’NIN SÜRESİ DIŞINDA VERİLMESİ HALİNDE YAPILMASI Ahmet Barlak 0 2,511 05.09.2021, 11:17
Son Yorum: Ahmet Barlak
  Tevkifata tabi bir işle tevkifata tabi olmayan bir işin aynı anda verilmesi halinde n Ahmet Barlak 0 4,552 16.03.2021, 09:12
Son Yorum: Ahmet Barlak
  MÜKELLEFİN ÖLÜMÜ HALİNDE TİCARİ İŞLETMENİN DURUMU Ahmet Barlak 14 51,908 16.11.2019, 13:19
Son Yorum: Ahmet Barlak
  İki İşin Birarada Yapılması Halinde ayrı Defter Tutulup Tutulmayacağı Ahmet Barlak 0 5,376 04.09.2019, 14:07
Son Yorum: Ahmet Barlak

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi